Prima rugăciune

cropped-cropped-cropped-livre141.jpgPămâtul era uscat, sec și spart în bucăţi. Bunica s-a oprit din săpat, a ridicat ochii spre cer cu mâna streaşină la ochi, a cercetat iar norii, a oftat de câteva ori apoi s-a aplecat spre mine.

– Roagă-te tu, fetiţă! Roagă-l pe Dumnezeu să ne trimită ploaie. Să se îndure de noi şi să plouă. Roaga-te tu, că pe copiii cu suflete curate Domnu’ îi ascultă.

Pe atunci nimeni nu mă învăţase să mă rog. Știam rugăciunea cu îngeraşul pe care o cunosc toți copiii și pe care o recitam din când în când seara, mecanic, la culcare. Am spus-o repede în gând și nu mi s-a părut potrivită. Pentru ploaie nu ştiam nici o rugăciune. Aşa că am îngenunchiat în cioburile de pământ uscat şi am început să mă gândesc la ploaie, să-mi imaginez cum plouă, repetând numele Domnului. Vedeam, cu ochii închiși, cum Dumnezeu, un bătrânel falnic şi alb ca cel de pe peretele bisericii din mijlocul satului, ne udă de sus cu o stropitoare uriaşă şi eu râd, dansez, bat din palme si lipăi cu tălpile desculţe în apa care bălteşte peste pământ. Vedeam, cu ochii închiși, nori mari, albi ca niște perne uriașe, cum se îngrămădesc pe cer și cresc precum coca de cozonac în covată.

Nu am spus nici o rugăciune tradiţională sau inventată, nici în gând, nici cu glas tare, doar m-am simţit în mijlocul ploii. Şi, cu voia bunului Tată ceresc, ploaia a început să curgă din jocul, din bucuria şi din visul meu, peste obrajii mei îmbujorați de bucurie, peste palmele uscate ale bunicii si mai departe, peste câmpul însetat.

Eram la vârsta la care încă nu citisem nimic despre Dumnezeu şi nici nu ştiam mai nimic despre El, nici despre rugăciune, dar ştiam, cu toate celule, că El există, că mă ascultă și mai ales că îmi răspunde.

Leave a Reply

